Logotip FotoIES CorreuPV Adreces

Les XIII Hores Esportives

Un poc d'història

Per trobar l'origen d'aquesta activitat tan arrelada a l'IES Pare Vitòria, hem de remuntar-nos als anys 80. La Mini-Olimpiada organitzada a l'institut durant el curs 1980/1981 és la llavor que anys després va donar el fruit de les XIII Hores Esportives, activitat que any darrere any mou desenes i desenes d'alumnes durant les darreres setmanes del segon trimestre del curs.

Carmelo Pardo Ripollés, professor de francés i vicedirector del centre durant molts anys, va ser la persona que va agafar el relleu d'aquelles mini-olimpiades i va organitzar les primeres XIII Hores Esportives a finals dels 80. L'experiència, com no, va tenir un ampli èxit entre els alumnes i els professors. Aquesta activitat tancava allà pels mesos de març o abril el segon trimestre del curs. Les competicions es desenvolupaven des de les 8.00 fins les 20.00 hores aproximadament. Una vegada acabaven les darreres finals es lliuraven els trofeus a la sala d'actes.

Uns anys després va ser obligatòria l'ampliació dels dies de competició per tal de donar cabuda a tots els alumnes i equips que desitjaven participar-hi. Així doncs, durant els dies previs es jugaven bona part dels partits de les fases prèvies i es deixaven per al gran dia les fases finals de la majoria de competicions (futbol-sala, bàsquet, tennis-taula, volei, pilota, etc.).

Quan Carmelo Pardo va decidir canviar de centre escolar, va ser el Departament d'Educació Física -que ja hi havia col·laborat durant molts anys- qui se'n va fer càrrec (amb l'estreta col·laboració de la vicedirecció de l'institut i la valuosa ajuda dels alumnes de segon de batxillerat).

En la actualitat aquesta activitat, consolidada al llarg dels anys, compta amb una gran participació d'alumnes i professors i professores. Les competicions comencen uns dies abans en jornades de vesprada i durant el temps d'esplai i les fases finals es celebren durant el dimecres que tanca el segon trimestre i marca l'inici de les vacances de Pasqua.