FotoIES logeines Adreces
Logotip

Els orígens

"... EINES solament preten això: oferir a la societat, de la qual és part activa, eines de treball, d'enriquiment mutu i de convivència."

Amb aquestes paraules la revista EINES es presenta en societat l'any 1983 amb treballs de professors i alumnes de l'institut i assumeix una responsabilitat, com a centre educatiu i cultural, envers Alcoi.

Posteriorment s'amplien les col·laboracions i n'apareixen de fora del centre i de més enllà de les serres que ens envolten. La publicació del Premis AMPA de l'institut i les seccions Documents, Humanitats, Creació, Ciències i Crònica de Llibres es manté fins el número 16.

Al mateix temps es publiquen Quaderns EINES amb temes monogràfics com Jornadas de Estudio sobre Helados (1985), La Gota Fría en L'Alcoià i El Comtat (1987), Los Refugios en Alcoi (1989) i El Ferrocarril Alcoi-Gandia. El Xitxarra 1893-1969 (1991). Els tres últims van estar realitzats per alumnes del centre. El darrer Quadern EINES guanya el Premi als Joves Investigadors del Ministeri d'Assumptes Socials i del Ministeri d'Educació i Ciència l'any 1992.

La revista rep el Premi El Jornaler del Bloc de Progrés Jaume I l'any 1996. L'any 1995 semblava que el projecte s'havia esgotat perquè restava a l'institut poca gent del nucli fundador i la col·laboració es feia difícil, però amb la incorporació de nou professorat al projecte i la implicació dels successius equips directius, EINES canvia el seu disseny, es renova i passa del format de llibre a un format de revista amb una restructuració de les seccions. N'apareixen de noves: Dossier, El Sofatiner, De Pinte Ample, Mitjans, El Calidoscopi, Ensenyament i Llibres.

L'any 1999 apareix el número 17 i així fins el número 23 amb dossiers sobre Enric Valor, la revolució del petroli, l'arquitectura modernista a Alcoi, Alcoi. Festa i Societat, l'escola d'ahir i la de demà, la cançó de la Mariola i Ovidi transversal.

La revista EINES es pot considerar, sense exagerar, gairebé un miracle en el món educatiu i editorial.

Revista EINES - nº 24

Eines 24

El dijous 15 de desembre es va presentar el número 24 de la revista EINES, Un país sostenible revista que publica l'IES Pare Vitòria des de l'any 1983.

El contingut del nou número ens presenta una visió crítica de la sostenibilitat: que coses tan diverses com educació, llengua, comunicació, agricultura o salut tinguen un nexe comú amb la sostenibilitat és un repte.

Què podem i què cal fer -a nivell de país- per un món sostenible?

L'acte de presentació, obert al públic, va tenir lloc al vestíbul del saló d'actes de l'IES Pare Vitòria; en finalitzar es va servir un refrigeri.

Revista EINES - nº 23

EINES, publicació que va nàixer l'any 1983 a l'IES Pare Vitòria, va presentar el dimarts 15 de desembre el seu número 23.

Ovidi

Va estar un acte senzill que va contar amb la presència de nombrós públic -professors i professores del Centre, representants polítics i d'altres entitats locals- així com membres de l'AMPA i antics docents de l'institut.

Ovidi

La presentació de l'acte va córrer a càrrec de Toni González, director de l'institut, qui va agrair la col·laboració de diverses entitats locals, sense les quals no hauria estat possible realitzar aquesta nova edició d'EINES, especialment dedicada a Ovidi Montllor.

Així mateix, va donar les gràcies a totes les persones que l'han fet possible a través del seus treballs. Tot seguit, Antoni Miró – amic personal del cantant i artista alcoià- va fer una breu intervenció. Va tancar la primera part de la presentació Jordi Botella, professor de l'institut i coordinador d'aquest número d'EINES, qui va destacar que la major part del contingut d'aquest havia estat elaborat per professorat i alumnat de l'IES Pare Vitòria.

Ovidi

A continuació, tots els presents es van traslladar a la Sala d'Actes per seguir l'actuació de la Coral Polifònica Alcoiana, que va interpretar temes de Raimon, Lluís Llach i el propi Ovidi. Van tancar la seua actuació amb un tema d'Eduard Terol que ja fa alguns anys va composar per homenatjar el cantant alcoià.

Finalment, un senzill àpat a la cafeteria del Centre va tancar l'acte. Tots els assistents que així ho van desitjar es van emportar un exemplar d'aquest número 23 d'EINES.

La revista presentada compta amb un ampli dossier dedicat a l'Ovidi. Els diferents articles contemplen la vida i activitat professional d'aquest alcoià exemplar des de diversos punts de vista.

A més, dos treballs elaborats per dos grups de treball de l'IES Pare Vitòria han estat publicats en aquest nou número. L'un tracta sobre Gabriel Miró i ha estat dirigit per Pilar Gomis, professora de llengua i literatura castellana. L'altre, coordinat per la professora de física i química Xelo Pascual, descriu la via pecuària que va des de la Serra de Mariola als Plans. Tots dos han rebut diversos premis.