L'arxiu històric: curs 2010-2011

06.05.11 - II Fòrum Intercomunitari d'Investigació Jove

Dins el programa d'activitats de foment de la investigació que es desenvolupa al llarg d'aquest curs al nostre centre, un grup de 14 alumnes acompanyats de les professores Cristina Sánchez, Alicia Vidal i Pilar Gomis (coordinadora del projecte), han assistit al II Fòrum d'Investigació Jove celebrat a la localitat d'O Grove (Pontevedra), del 6 al 7 de maig.

A aquest fòrum han tingut l'oportunitat d'exposar els treballs d'investigació que han realitzat al llarg del curs així com també ho han fet 30 grups més d'alumnes procedents dels altres centres participants; l'IES Porta da Auga (Ribadeo), el Colexio Alborada (Vigo) i l'IES El Cairat (Esparreguera).

Els alumnes del nostre centre que han participat i els seus treballs i premis són:

Treball Autoria Premi
Análisis de la función del bosque en los cuentos infantiles españoles Lliris Moltó, Yurena Colomina y Tamara Moncho (1r ESO) Esdelibro 2010/11 i participant a la XII Exporecerca Jove
Estudio de las lecturas y de los hábitos lectores de los alumnos del Pare Vitòria en los 60 Alicia Ganga, Francisco Navarro, Celia Senabre i Hur García (1r ESO) participant a la XII Exporecerca Jove i Esment Extraordinari al concurs Esdelibro 2010/11
Estudio comparativo de los relatos ganadores del concurso literario infantil y juvenil de la Asociación de San Jorge de Alcoy Andrea Vicedo y Paula Pérez (2n ESO) .
Resiliencia y caracteres resilientes en los personajes de la colección La Ballena Alegre Olga Latorre i Júlia Valor (3r ESO) .
Influencia de la educación en el consumo de alcohol de los adolescentes del Pare Vitoria Altea Pérez, Núria Bellvert i Paula Marco (3r ESO) Esment extraordinari al concurs Esdelibro 2010/11

La convivència i l'intercanvi d'experiències entre l'alumnat al llarg de 4 dies ha resultat una experiència fantàstica. A més hem pogut visitar llocs de gran encant natural com són la Ría d'Arousa, L'illa de La Toja, les localitats de la costa d'O Grove així com també la ciutat de Santiago de Compostela.

Cal destacar l'esforç i el treball realitzat pels nostres alumnes ja que el resultat ha estat molt satisfactori tant a les memòries dels treballs realitzats com a les seues ponències davant un públic de 80 persones.

Tots els integrants del grup estan convençuts que les hores de treball emprades han permés desenvolupar les seues capacitats per treballar en equip, organitzar-se, conviure i relacionar-se amb gent nova i que, com no, el curs vinent no dubtaran a repetir l'experiència.

grup1

Des d'ací animem a tot l'alumnat a participar el proper curs.

08.06.11 - No a les retallades en l'ensenyament en valencià

El Claustre de l'IES Pare Vitòria acorda mostrar el seu rebuig a la proposta de la Conselleria d'Educació de retallar el nombre d'assignatures que podran vehicular-se en valencià en el nou programa plurilingüe que el govern valencià pretén introduir en el sistema educatiu valencià.

El dimecres 8 de juny el claustre de l'institut, reunit en sessió ordinària, va decidir expressar el seu absolut desacord amb les retallades d'assignatures que podran vehicular-se en valencià que proposa la Conselleria d'Educació. El Claustre pensa que els programes d'ensenyament en valencià (PEV, PIP i PIL) s'han mostrat al llarg de més de 25 anys com una eina molt efectiva per a la recuperació social de la nostra llengua.

Els membres d'aquest òrgan van mostrar la seua preocupació per les conseqüències que aquesta proposta podia tenir en el nostre centre i les futures mesures que puga adoptar la conselleria en contra de l'ensenyament i ús de la nostra llengua als centres escolars del País Valencià.

23.06.11 - El primer simulacre

Simulacre

Aquest va ser el primer assaig de simulacre d'emergència que vam fer; evidentment hi havia moltes coses que millorar, però era un bon començament.

23.06.11: Proves d'Accés a la Universitat (PAU)

Els alumnes de l'IES Pare Vitòria han obtingut molt bons resultats en les proves d'accés a la universitat realitzades els dies 9, 10 i 13 de juny. Tots els alumnes, excepte un, han aconseguit superar-les i alguns d'ells amb excel·lents resultats. Enhorabona a tots ells. Ara solament cal esperar els resultats de la preinscripció.

Cal recordar que les proves que corresponen a la convocatòria de setembre es realitzaran els dies 8, 9 i 12 de setembre a l'IES Cotes Baixes. La inscripció serà el dia 5 de setembre de 9.00 a 14.00 hores. Cal passar per la secretaria de l' institut, recollir els documents de matrícula, anar al banc per a pagar les taxes i tornar-hi per a matricular-se. Els alumnes que obtinguen el títol de batxillerat en la convocatòria de setembre també hauran d'abonar al banc les taxes que corresponen a aquest.

30.06.11 - No a les retallades en l'ensenyament en valencià

El Claustre de l'IES Pare Vitòria, en el darrer claustre del curs 2010-2011 celebrat el passat dia 30 de juny els professors i professores de l'institut van decidir donar suport al document elaborat per Vicent Pascual i presentat per Escola Valenciana. Aquest presenta un model d'ensenyament plurilingüe que respecta la situació social de les dues llengües oficials al País Valencià i proposa la introducció de l'ensenyament de matèries en una llengua estrangera.

Fes clic al pin "Sí al Valencià" per descarregar el document