Logotip FotoIES CorreuPV Adreces

Una de les activitats extraescolars més arrelades al'IES Pare Vitòria. Els seus objectius són:

La Setmana Cultural

Els origens

Sempre n'hi ha hagut als centres educatius, d'activitat cultural, encara que abans de l'arribada del règim democràtic i al llarg de les dècades franquistes aquestes tenien bàsicament un caire feixista i una defensa aferrisada de la llengua castellana i la defensa de la unitat de la pàtria. Com que el calendari escolar està condicionat pel calendari religiós, o la Setmana Santa canvia d'any en any i el segon trimestre, de vegades, és molt extens, les noves generacions de professors i alumnes, amb molta empenta i il·lusions renovades, es van plantejar l'organització de la I Setmana Cultural durant el mes de febrer del curs 1983/1984, una activitat generadora d'il·lusions democràtiques i reivindicadora de la llengua i cultura del País Valencià.

El format d'aquell moment contemplava la possibilitat de substituir totes les classes per un programa que incloguera tallers, conferències, teatre, cinema i una jornada gastronòmica -el dia de les paelles-, suspesa uns cursos després pel risc que representava l'aparició de persones alienes al centre.

Amb el pas del temps el format d'aquesta activitat ha patit canvis -s'ha reduït el nombre de dies i les activitats es combinen amb les classes-, però la idea inicial s'ha mantingut al llarg del temps perquè creiem que la possibilitat de transmetre cultura diferent de l'acadèmica és vigent i necessària.